АВТОМОБІЛЬНІ ДВЕРЦЯТА ПРОТИ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ: ЯК УНИКНУТИ ЗІТКНЕННЯ?

В Україні на дорогах значно більше автомобілів, ніж велосипедів, і причина - не тільки в погодних умовах чи ландшафтних особливостях, наприклад, Києва. На велосипеді в нашій країні їздити незручно і небезпечно: велосипедних доріжок практично немає, а водії автомобілів практично не зважають на існування двоколісного транспорту. Інша річ - Амстердам або Копенгаген, міста, де велосипедисти мають ледь не більше прав, ніж автотранспорт. Місцеві мешканці, як правило, поєднують обидві ролі: кожен, залежно від того, на чому їде, може в один момент бути велосипедистом, в інший - автомобілістом. Тому, звичайно, взаємної поваги значно більше, ніж на наших дорогах. Але й там трапляються випадки, коли велосипедист буквально стає жертвою несподівано відчинених автомобільних дверцят.

Щоб зменшити травматизм серед велосипедистів, в голландських автошколах вже досить давно навчають відчиняти двері в машині рукою, яка далі від дверцят. Це стосується і водія, і пасажирів. Коли, наприклад, водій, відчиняє дверцята лівою рукою, він може не побачити в бокове дзеркало велосипедиста, який швидко наближається до машини. Але якщо водій зробить півоберт ліворуч, щоб відчинити дверцята правою рукою, то неодмінно побачить велосипедиста, який опинився поряд. Такий спосіб відчиняти двері машини назвали "голландським методом". Він поступово набуває поширення в усіх європейських країнах, де розвинений велосипедний рух.

В Україні про такий спосіб зменшити травматизм не знають навіть досвідчені водії. Втім, велосипедів на українських дорогах з часом ставатиме все більше - адже великі міста повільно наближаються хоча б до деяких європейських стандартів, і багато де з’являються велодоріжки. До "голландського методу" відчиняти дверцята можна починати звикати вже зараз. Тим більше, про нього варто пам’ятати тим, хто вирушає на автомобілі в Європу, або бере під час подорожі Європою автомобіль в оренду.