Навчання водінню на майданчику: за і проти

Водії-початківці, точніше, ті, хто робить в цьому напрямку перші кроки і бере перші уроки керування, діляться на дві категорії: одні впевнені в своїх силах і прагнуть виїхати на дорогу з активним рухом, інші - навпаки, бояться виїзду на вулицю і готові їздити на закритому майданчику якомога довше, аби захистити себе від стресу міського трафіку. Учні першого типу сприймають навчальний майданчик як досить принизливе місце, де їх - дуже талановитих, однозначно прекрасних водіїв - змушують робити якусь дурницю: вчать, як рушати з місця на "механіці" десятки разів поспіль, змушують об'їжджати фішки і правильно крутити кермо. У чому ж користь занять на навчальному майданчику?


перше водіння на механіці

Перше водіння на "механіці".

Якщо учень ніколи не сідав за кермо, інструктор на перше заняття везе його на закритий майданчик. У всякому разі, зараз такий підхід є стандартом навчання керуванню. Хоча ті, хто навчався водити 10-15 років тому, з гордістю говорять про те, що своє перше водіння вони пережили одразу в умовах міста. Тепер через велику кількість машин у містах (зокрема, в Києві) уроки водіння для новачків починають тільки на майданчиках. Це питання безпеки і здорового глузду.

Обладнаний буквою "У" і "другими педалями" - відповідно до правил дорожнього руху - навчальний автомобіль з учнем, який часто відчуває жах під час першого уроку, на швидкості близько 10 км/год пересувається по майданчику з "конусами" або покришками. Перше, чому навчаються на автомобілі з мкпп ті, хто ніколи не водив - рушати з місця. Педалі на "механіці" - та ще загадка, особливо для дівчат. Чарівна фраза інструктора про те, як поводитися з педаллю зчеплення - "піднімаємо до гарчання, плавно відпускаємо зчеплення" - звучить в голові учня, як мантра, протягом багатьох годин занять.

Деяким нова навичка дається легко, і на дорогу такий учень потрапляє вже на другому-третьому уроці. "У моїй практиці був випадок, коли я провів з учнем на майданчику 18 занять. Після цього ми виїхали на дорогу і знову повернулися на майданчик", - розповідає про один із найскладніших випадків в своїй практиці інструктор водіння Віталій Малашов. "Але це виняток. При навчанні водінню на" механіці" на майданчику проводять 1-3 заняття".

На майданчику вчаться, як рушати на "механіці", гальмувати, правильно тримати і крутити кермо, маневрувати між перешкодами ("конусами" або покришками).


Перший урок водіння на "автоматі": майданчик або місто?

Уроки водіння на "автоматі" займають набагато менше часу, ніж навчання на "механіці". Причина в тому, що учневі не доводиться опановувати навички безпосередньо управління автомобілем. Вибір між педалями газу і гальма будь-яка людина робить досить легко навіть без підготовки. Крім того, у інструктора є дубльовані педалі (так-так, в машинах з АКПП, призначених для навчання, це теж обов'язково!), тому навіть в міському трафіку учень може відчувати себе відносно безпечно: інструктор повинен подбати про безпеку учня, інших учасників руху, а також про цілісність навчального автомобіля.

І все ж бувають випадки, коли перше заняття на "автоматі" проводять на майданчику - наприклад, якщо учень сам про це просить, дуже боїться, жодного разу не сидів за кермом.

водіння на майданчику київ

Взагалі займатися на майданчику багатьом учням психологічно некомфортно. Можливо, це пов'язано з тим, що дорослі і цілком успішні люди в цій ситуації виявляються в ролі "першокласників", які знову вивчають букви і цифри. Відчувати себе "першачком" однозначно неприємно, але для більшості учнів на майданчику проходять тільки перші уроки водіння. Потрібно просто докласти максимум старання, щоб опанувати навичку якомога швидше. Тож не квапте інструктора словами "А коли ми вже виїдемо на дорогу?" Це трапиться тоді, коли інструктор з водіння вирішить, що ви готові їздити по місту.


Навчальний майданчик: просунутий рівень - нові навички водіння

Якщо процес навчання водінню відбувається відповідно до навчальних планів і керується здоровим глуздом, то учень повертається на майданчик, коли опанує основні навички управління автомобілем. При водінні для початківців це відбувається і з тими, хто вчиться водити на "механіці", і з тими, хто вирішив навчатися на "автоматі". "Іноді учень запитує: а коли ми будемо вчити задній хід? Я відповідаю: коли будете впевнено їздити вперед", - говорить інструктор з водіння Віталій Малашов. Щоб опанувати рух заднім ходом, учень повертається на навчальний майданчик. Тут відпрацьовують заїзд в "гараж" та інші маневри, для яких потрібен вільний простір. Це ж стосується і руху в гору на "механіці".

Усе сказане вище актуальне лише для тих, хто не має жодного досвіду керування автомобілем. Зважаючи на те, що багато хто ознайомився з тим, як влаштований автомобіль, завдяки зусиллям тата, чоловіка, друга або подруги, більшість учнів практично одразу потрапляє в умови керування місті, і для них заняття починаються на тихих вулицях без активного руху.