Чи зобов’язаний інструктор з водіння говорити про штрафи, або Чи багато це - 51 грн??

З точки зору здорового глузду та звичайної людської логіки, можна передбачити, що інструктор з водіння, який говорить про все на світі, може поспілкуватися з учнем і про штрафи. Але він не зобов’язаний.

Звичайно, він цілком резонно зазначить, що за те чи інше порушення ПДР учня – тобто, майбутнього водія – оштрафують. Але на розмірах штрафів найкраще знаються поліція та гугл, тому за відповідними роз’ясненнями рекомендуємо звернутися до цих компетентних органів. А сьогодні поговоримо про те, скільки коштує їздити за кермом, не скориставшись ременем безпеки, і чи справді варто так робити.

Чому інструктор з водіння не пристібається?

У правилах дорожнього руху (до речі, по-розумному це називається Закон України «Про правила дорожнього руху», а самі правила є його основною частиною) є розділ 2, в якому йдеться про обов’язки й права водіїв механічних транспортних засобів. Там чорним по білому (так, буквально чорним по білому) написано, що не пристібатися дозволяється тому, хто навчає керуванню автомобілем, якщо за кермом учень. Тобто, ваш інструктор з водіння справді пристібатися не повинен. Взагалі йому зручно й потрібно бути не пристебнутим, бо від вас невідомо чого чекати, ви ж бо учень. Крім того, не пристебнутими мають право їздити водії-інваліди, водії та пасажири оперативних і спеціальних транспортних засобів, а також водії таксі. Чи варто говорити, що всі вони користуються цим правом? Крім того, не пристебнутими в Україні їздять багато тих, хто не є ані таксистами, ані інструкторами, ані водіями-інвалідами в медичному значенні цього слова. Пасажири також часто вважають ремінь безпеки зайвою формальністю. Штраф за порушення правил дорожнього руху в частині користування ременями безпеки (і мотошоломами) становить 51 грн. Напевне, цей фінансовий аргумент настільки незначний, наскільки незначним вважають своє життя ті, хто не користується ременем безпеки «з принципу».

Чому не пристібаються звичайні водії?

Припустимо, що хід думок у кожного різний, але результат зазвичай однаковий.

  1. Чоловіче пояснення: я крутий, я дуже добре воджу машину, і взагалі, я ж не сцикло, щоб пристібатися.
  2. Жіноче пояснення: ремінь тре хутро/жмакає сукню/псує блузку/тисне цицьку/ фігура на вигляд якась неоковирна, якщо пристебнутися/ мені не пасує ремінь безпеки/а раптом хтось знайомий мене побачить, а я пристебнута – якось не круто.

Якщо у вас неочікувано виникне питання, чому ваш інструктор з водіння не пристібається, коли сам сидить за кермом, то дивіться пункт перший. Незалежно від статі, віку, стажу керування, автомобіля людей з пункту першого та пункту другого об’єднує одне: віра в те, що з ними нічого не станеться. Фігня, вибачте за нелітературний вислів. На youtube є маса відео, котре яскраво демонструє, на що перетворюються круті-несцикливі, і як псується блузка разом із головою при ударі в лобове скло.

Тому: нехай вони («круті», «не сцикло», «хутро тре», «сукну жмакає») не пристібаються, а ви – пристібайтеся. Якщо ви раптом вирішите здати на права (хто вас знає, не всім же вони дістаються в подарунок або за гроші) і забудете під час іспиту пристебнутися, інспектор скаже вам «до побачення», навіть не послухавши, як чудово, ніжно й мелодійно ви заводите авто. І це, якщо чесно – найкраще, що може статися з тим, хто не пристібається.

Правильное вождение

Пасажир – сам за себе

Буває таке: сідаєш в машину до знайомого, друга, таксиста, просто якоїсь людини (щодо останнього – не треба так робити, дівчата!), там сидить такий крутий, не сцить ващє, заглушка в дірці від ременя, або ремінь через сидіння перекинутий – загалом усім виглядом показує, що з тобою все буде ок, тому що він на дорозі – бог з маленької літери (сором’язливий, звичайно – усі три літери великі, авжеж). І на пасажирському місці – та ж фігня: заглушка або перекинутий ремінь. А ти так – опа, і – «Вибачте, можна я пристебнуся?» А він: «Взагалі я хороший водій. Але як хочете». І – такий – образився одразу. І ти так – от блін, людині неприємно через твою недовіру, але життя дорожче, що робити… Відповідь проста: пристебнутися. Нехай буде крутим, нехай ображається, нехай у нього в слові «бог» три літери «б» - начхати. Річ не в 51 гривні. 51 гривня – це не ціна крутизни. Це ціна життя. На жаль, воно так мало коштує. Дешевше за сукню, блузку або хутро…

Ціна питання

Ну от наприклад німці, яких ми тут частенько згадуємо, платять за нехтування ременем безпеки 30 євро. Ніби й не дуже багато. У США така недбалість обходиться в 25 доларів. Скромний штраф. Французи оцінюють життя без ременя безпеки в 135 євро. До речі, стільки ж у французів коштує потеревенити по телефону під час руху, але про це – іншим разом. Якщо не пристебнутий пасажир, то штраф платить не водій, а сам порушник. Тобто, водієві ніби й пофіг: не хочеш пристібатися – плати.

Ймовірно, не розмір штрафу змушує людей пристібатися в автомобілі – як водіїв, так і пасажирів. У Німеччині часто можна побачити дуже молодих і дуже веселих людей (припустимо, що водій випив рівно стільки, скільки дозволено німецькими ПДР і вміст алкоголю в його крові не перевищує 0,5 проміле), і всі вони – і водій, і гарна дівчина в блузці на передньому сидінні, і стильні хіпстери на задньому – їдуть, пристебнуті ременями безпеки. Чому це? Вони недостатньо круті? Вони погано водять машину? Вони хочуть принизити водія? Чи їм не шкода блузку?

Висновок такий: хочете жити – не соромтеся пристебнутися. Інструктор з водіння скаже вам те саме, а ви йому розкажіть про штрафи – з метою взаємної просвіти )) І хай з вами буде хороший інструктор!