«Поговори з ним». У німецьких автошколах заняття ведуть молоді водії - винуватці ДТП.

У країнах Європи понад 10 років працює програма, що має назву "Close to" ("Зблизька"). Це окремий урок в автошколі, під час якого молодий водій, який спричинив аварію, розповідає учням школи про свій досвід і відповідає на запитання майбутніх водіїв. Вік таких "наставників" від 17 до 24 років. Це пов’язано з тим, що більшість молодих людей в європейських країнах отримують водійське посвідчення у 17-19 років, а наставники, на думку психологів, мають бути приблизно такого ж віку, як і учні. Одним із аргументів на користь впровадження цієї програми було те, що ризик скоєння ДТП з важкими наслідками вдвічі вищим саме для водіїв молодого віку у порівнянні зі старшими водіями. Це пов’язано з тим, що молоді люди здебільшого хлопці більше схильні наражатися на ризик. Ситуація ускладнюється тим, що водії молодого віку, не зважаючи на відсутність водійського досвіду, прагнуть самостверджуватися за кермом, що й призводить до сумних наслідків.

Наставником для майбутніх водіїв у Німеччині може стати людина, яка спричинила ДТП і хоче розповісти про свою помилку молоді, застерегти від необачності тих, хто незабаром самостійно керуватиме автомобілем. Перш ніж прийти на лекцію до новачків, наставник, котрий хоче поділитися досвідом, проходить дводенний підготовчий курс. Презентацію кожному допомагає підготувати психолог. Під час заняття в автошколі майбутні водії обговорюють ситуацію, про яку розповів наставник, діляться своїми думками щодо ризиків. Учням таке спілкування дає привід для серйозних роздумів щодо психологічних, емоційних, юридичних та фінансових наслідків необережності, поспіху або бажання похизуватися.
Впродовж дванадцяти років понад 400 наставників провели лекції та обговорення для 8000 учнів берлінських автошкіл. Для тих, хто спричинив ДТП, такі уроки з майбутніми водіями теж корисними, адже дають змогу переоцінити ситуацію для себе та зробити безпечнішою ситуацію на дорогах загалом.

На фото заняття в німецьких автошколах. Маячні на стінах значно менше, натомість рівень безпеки на дорогах значно вищий. Тож, може, не в навчальних плакатах і стендах справа?