Уроки керування: найменш потрібне правило

Давайте пограємо в гру: будемо вважати, що всі водійські посвідчення громадяни України отримали, склавши спочатку теоретичний іспит, а потім практичний, попередньо відвідавши уроки керування й повчивши теорію. А тепер - питання...


... Чи пам’ятаєте ви щось із теорії? Про перешкоду праворуч та подвійну осьову можна промовчати. Чи залишилися якісь спогади, наприклад, про те, чи можна експлуатувати транспортний засіб із непрацюючим манометром пневматичного гальмівного приводу або якщо сумарний люфт в кермовому керуванні становить 25 градусів? Чи пам’ятаєте ви, скільки місць в мікроавтобусі: не більше чотирнадцяти, сімнадцяти чи двадцяти? (Правильна відповідь - не більше сімнадцяти, просто запам’ятайте про всяк випадок, раптом захочете похвалитися знаннями перед друзями або вирішите попрацювати водієм маршрутки). Ось іще одне надзвичайно важливе запитання для майбутнього водія категорії "В": в яких випадках під час руху по дорозі в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на гужовому возі (санях) необхідно вмикати ліхтарі? Карле, гужовий віз! Категорія "В"! Варіанти відповідей всі забули, але ми нагадаємо: тільки якщо рух здійснюється по дорозі поза населеним пунктом; тільки якщо рух здійснюється по дорозі в населеному пункті; в усіх випадках (це правильний варіант). Так і хочеться спитати: нащо власнику та водієві легкового автомобіля їздити в темноті й в огидну погоду на гужовому возі? Він для цього права отримував? Для цього уроки керування брав? Для цього інструкторові гроші платив, навчався передачі перемикати? Блін, та де він взагалі коня взяв?...


Гра "чи знає інструктор по водінню..."

Якщо раптом ви зараз берете уроки керування - байдуже, чи в автошколі, чи у вас приватний інструктор водіння - спитайте, користуючись нагодою, все про перегін худоби. Для тих, хто керує автомобілем, ці питання надзвичайно важливі, знати відповіді на них потрібно обов’язково, інакше водійське посвідчення вам не заслужити. Отже, переганяти отару худоби по дорозі в світлу пору доби дозволено по всій ширині дороги тільки в населених пунктах; дозволено тільки так, щоб займати не більше половини ширини проїзної частини дороги; дозволено тільки максимально близько до правого краю дороги; дозволено тільки по узбіччю; заборонено. Якщо інструктор у вас - псих, то він закричить, буде лаятись або заплаче. А якщо хороший, як ось тут, то скаже щось на зразок "давно не доводилося отару ганяти, призабув, вибачте". Правильна відповідь - правий край дороги, але краще з худобою не зв’язуйтесь, особливо з цілою отарою).

У білетах є ще одне чудернацьке питання з картинкою: дорога, знак автомагістралі (зелений такий, стоїть при в’їзді на Бориспільську трасу - мабуть, єдиний в усій країні), під цей знак заходять двоє персонажів: один сидить на возі (гужовому транспорті, пардон), другий, ще зовсім пацан, веде за дядьком на возі корову. Хто - як, а я завжди уявляю собі цю очманілу парочку саме на Бориспільській трасі. Корова, кінь, віз, хлопець теліпаються по правому краю дороги, що веде до повітряної брами країни, чудового аеропорту, котрий зустрічає різних іноземців. Авжеж, їм туди не можна (правильна відповідь - правила порушують всі), але отримайте насолоду від ситуації. Поговоріть зі своїм інструктором про це. Задійте уяву, поміркуйте про цих двох відважних, коня й корову...

Уроки вождения

Не думайте, що такого не буває. Довелося якось на власні очі бачити на трасі міжнародного значення коняче лайно в крайній лівій смузі. Гужовий віз розвертався і кінь, мабуть, перелякався трохи, або просто по серйозному захотів. Байдуже, що це міжнародна траса, що веде до прикордонного пункту "Краковець". За європейськими стандартами розворот на такій дорозі - нонсенс, і пішохідний перехід - теж. Але, зважаючи на те, що у нас є й перше, й друге, то гужовий транспорт - це норм, бо ж знака автомагістралі там немає, в тому числі, внаслідок наявності розворотів та пішохідних переходів. Загалом, це питання є в білетах лише з урахуванням ймовірності, що власника худоби понесе пішки в Бориспіль. Вони з коровою йдуть зустрічати тітку з Італії.


Уроки керування, корінний лист і центральний болт

Ось вони, улюбленці жінок: корінний лист і центральний болт ресори. Коли ви навчаєтеся керувати автомобілем, неодмінно треба дізнатися, що це таке, де воно знаходиться, особливо корінний лист. Уроки керування в жодному випадку не мають проходити без висвітлення цих важливих проблем. Адже будь-який претендент на водійське посвідчення категорії "В" повинен знати наступне: "Експлуатація транспортного засобу зі зруйнованим корінним листом або центральним болтом ресори: дозволяється лише в світлу пору доби; дозволяється лише без вантажу й пасажирів; забороняється". Правильна відповідь - остання. Болт ресори - ну, гаразд, ще можна якось здогадатися. Але корінний лист? Дівчата, де він? Коротше, спитайте в інструктора.