Правильна посадка за кермом

Перше заняття з водіння в автошколі не дарма починається саме з вивчення правил посадки у водійському кріслі. Правильно обране положення водія за кермом дозволяє не тільки полегшити керування автомобілем і зменшити стомлюваність, а й значно підвищує безпеку їзди.


Правильне положення спини

правильне положення за кермом

Сидячи за кермом, водій має почуватися комфортно і розслаблено. Для цього його спина повинна повністю обпиратися об спинку сидіння. Це не означає, що можна розвалитися в кріслі, ледь визираючи з-за керма. Ось яка посадка буде оптимальною для спини: лопатки і поперек притиснуті до водійського сидіння, спина залишається прямою, максимальний кут нахилу спинки по відношенню до подушки сидіння становить 90-100° (але не більше 110°!) Небажано сідати на край сидіння або схилятися над кермом. Це не тільки спричиняє біль у спині. Найбільша небезпека такого положення - скутість рухів рук, що заважає керувати автомобілем. Коли спина і шия рівні, у водія залишається достатньо свободи рухів, він може, не повертаючи голови, подивитися в ліве бокове дзеркало і дзеркало заднього виду, йому добре видно праве дзеркало, і нічого не сковує рухів рук при маневрах.





Відстань до керма

правильна відстань до керма

Одна з найпоширеніших помилок у положенні за кермом - рівні руки. Водити машину випрямленими руками, по-перше, незручно, по-друге - небезпечно. Небезпека полягає не тільки в тому, що напруженими рівними руками незручно правильно крутити кермо, але і в тому, що при зіткненні це може спричинити тяжкі переломи. Правильне положення за кермом - з трохи зігнутими в ліктях руками. Щоб розрахувати правильну відстань від керма до водія, потрібно, не забуваючи про правильне положення спини, зап'ястя витягнутої руки покласти зверху на рульове колесо. Коли після цього ви візьметеся за кермо в потрібних точках, лікті будуть трохи зігнуті, що забезпечить максимальну свободу рухів під час керування. Щоб правильно розташувати руки на кермі, уявіть собі циферблат годинника, на якому стрілки вказують на «за п'ятнадцять три». Відповідно, ліва рука - це хвилинна стрілка, а права - годинна. За винятком очевидних ситуацій (наприклад, перемикання передачі або використання панелі управління) обидві руки повинні бути на кермі. Його не потрібно стискати щосили або недбало притримувати пальцями - обидва варіанти погіршують контроль над автомобілем. Кермо потрібно тримати без напруги, але досить міцно для того, щоб у будь-який момент бути готовим до маневру.


Положення ніг водія

Байдуже, скільки у вас в машині педалей - дві або три. Ваші ноги завжди повинні бути злегка зігнуті в колінах. Це дозволить вільно діставати до всіх педалей і координувати силу натискання на них. При цьому між рульовим ободом і ногами повинна вміщатися долоня. Перевірити правильне положення водійського сидіння і положення ніг дуже легко. Якщо у вас "механіка", повністю витисніть зчеплення, впираючись у спинку сидіння - у правильному положенні нога повинна залишитися злегка зігнутою в коліні. При цьому натискати на педаль ви повинні впевнено, а не діставати до неї тільки носком. На "автоматі" витисніть одну з педалей «в підлогу», нога повинна майже повністю вирівнятися, але п'ятка при цьому залишається на підлозі.


Регулювання підголівника

Важливо розуміти, що підголівник - це не подушка для відпочинку, а елемент безпеки, який в разі аварійної ситуації може запобігти травмі шийних хребців. Середина підголівника повинна перебувати приблизно на рівні очей водія. Існує також думка, що при правильній посадці між головою водія і стелею автомобіля повинен вільно проходити кулак. Не всім водіям і не у всіх автомобілях це вдається через зріст або особливостей машини, так що параметр висоти можна вважати додатковим.


Як правильно сидіти за кермом

  • Сядьте в крісло.
  • Витисніть педаль «в підлогу», щоб відрегулювати сидіння. Нога повинна бути злегка зігнута в коліні при повністю натиснутій педалі.
  • Покладіть зап'ястя зверху на кермо і відрегулюйте нахил спинки сидіння.
  • Стежте за тим, щоб спина повністю обпиралася об спинку крісла.
  • Відрегулюйте підголівник: його середина має бути приблизно на рівні очей, ви повністю впираєтеся в нього потилицею.
  • Відрегулюйте дзеркала.
  • Пристебніть ремінь безпеки.
  • Заведіть двигун, поставте руки на кермі в положення «за п’ятнадцять три» і можете рушати.

Правильне положення за кермом допомагає водієві легше переносити довгі поїздки в автомобілі і - що важливіше - надійно контролювати машину, мати хороший огляд і легко здійснювати маневри на дорозі. Краще з першого практичного заняття з водіння правильно сидіти за кермом. Не полінуйтеся приділити цьому увагу, поставте додатковіза питання інструкторові і не поспішайте їхати, сівши на водійське місце: перевірте, чи зручно вам за кермом.


посадка біля керма

Марія, стаж водіння - 7 років

"Коли я вчилася водити машину, інстинктивно завжди сідала ближче до керма, майже упираючись носом в лобове скло. Здавалося, що так і оглядовість краще, і в габаритах авто була більше впевнена. Але не минало й 15 хвилин, як спина починала боліти, та й руки втомлювалися від напруги. До того ж, як водій-новачок, я абсолютно не помічала, що робота з рульовим колесом значно ускладнена і сповільнена. Звичайно, всьому свій час, і довести до автоматизму свої навички водіння, в які апріорі входить коректна посадка за кермом, після одного-двох занять не вийде. Однак зі свого досвіду скажу, що не варто вводити в звичку надмірну концентрацію, найголовніше - розслабитися і, дотримуючись нескладних правил, дозволити собі максимально відчувати автомобіль."






Іванна, стаж водіння - 1 рік

"Інструктор на першому ж занятті пояснив, як правильно сидіти за кермом, мені одразу здалося, що все цілком зручно. Але спочатку - особливо в навчальному автомобілі - було важко кожен раз "підлаштовувати" під себе водійське місце. Зі своєю машиною, звичайно, легше . Я зовсім недосвідчений водій, їжджу трохи і тільки за "своїми" маршрутами, але не раз ловила себе на думці, що якогось особливого напруження при їзді не відчуваю саме завдяки правильній посадці. Один раз бачила чоловіка-водія, який тримав кермо абсолютно прямими руками. Взагалі не можу зрозуміти, як йому це вдається. А якось зловила себе на тому, що, намагаючись припаркуватися, настільки витягнула вперед шию, що аж хребці хруснули. Чоловік запитав, що саме я так сильно хочу побачити попереду, що трохи головою в лобове скло не вдарилася. Було і соромно, і смішно. Намагаюся більше так не робити. "



За кермом повинно бути комфортно

інструктор водіння Київ

Віталій Малашов, автоінструктор

"Досвідчені водії в будь-якій машині досить швидко знаходять положення, в якому керують автомобілем, не напружуючись. У новачків йде більше часу на те, щоб налаштувати все під себе. Це не дивно. Ви тільки вчитеся водити машину, ще не відчули себе за кермом спокійно, багато ситуацій для вас пов'язані зі стресом, і ви просто не розумієте, як саме вам зручно сидіти за кермом. Зверніть увагу на те, що "правильно" і "зручно" не повинно суперечити одне одному. Ані руки, ані ноги ніколи не повинні бути повністю випрямлені під час керування машиною. Ви не повинні впиратися головою в стелю. Не потрібно тримати кермо з такою силою, ніби ви хочете його зламати. І точно не варто сидіти за кермом, витягнувши вперед шию і відірвавши спину від сидіння. Іноді учениці говорять: "Мені так зручно". Насправді ви просто ще не навчилися відчувати габарити автомобіля, тому вам здається, що обов'язково потрібно бачити край власного капота. Але коли ви так сильно зосередилися на капоті, то не маєте можливості стежити за дзеркалами. Якщо ви притиснулися грудьми до керма, просто не зможете його повернути. Якщо ви схопилися за кермо мертвою хваткою, то навряд чи зможете кермувати швидко. Водій, який правильно сидить, вже завершить маневр, а ви тільки відірвете від керма пальці. Будьте готові до того, що навіть при правильній посадці ви не одразу будете почуватися за кермом розслаблено. Це абсолютно нормально і не означає, що ви якось неправильно сидите. Потрібно з перших занять обирати правильне положення за кермом, щоб до нього звикнути, а розслабитися зможете трохи пізніше. "